Objectius:
•
Conèixer
les actituds que hem de mostrar respecte el medi natural, a través del joc.
•
Prendre
consciència de la rellevància
que tenen les poblacions d’arbres a la Naturalesa.
•
Reflexionar
sobre la tala indiscriminada dels arbres.
Espai: L'activitat es durà a terme al pati de l'escola.
Desenvolupament de l'activitat:
Per a la realització
d'aquesta activitat, la mestra portarà els infants a l'espai
per dur-la a terme: el pati. Un cop situats en l'espai, la mestra repartirà els
rols: un dels infants serà el guarda forestal i tres més
seran els llenyataires, mentre que la resta dels infants seran arbres. Els
llenyataires disposaran d'un minut per tocar als arbres, i si ho fan, s'hauran
de quedar estirats a terra. Al mateix temps, el guardaboscos podrà anar salvant als arbres caiguts, però aquests no podran
aixecar-se en un sol moviment, sinó que ho faran a poc, igual que el procés de creixement dels arbres: primer s’asseuran, després es posaran de genolls i finalment s’aixecaran. Cal afegir,
que mentre creixen els nous arbres, podran ser talats de nou.
Un cop ha transcorregut el minut, es farà un recompte dels que s'han talat i dels que s'ha aconseguit deixar créixer. Després es tornarà a fer l'activitat però en aquesta ocasió s'afegirà un nou guarda que
realitzarà la mateixa funció que l’ anteriorment esmentat.
Un cop realitzarà
l'activitat, es crearà un diàleg mitjançant preguntes i es farà reflexionar als infants sobre la dinàmica. Alguns exemples de preguntes són les següents:
- Com us sentíeu quan
us talaven?
- Com us sentíeu
quan no us deixaven créixer?
- Què creieu que passa amb la
resta d'organismes que viuen al bosc?
A partir d'aquestes preguntes, es pot donar cabuda
a altres en relació amb la temàtica creant un debat en
el que hi intervinguin els infants amb les seves idees, pensaments
i nocions sobre la tala d'arbres.
No hay comentarios:
Publicar un comentario