“Un món per viure és un món per a tots, per això cuida i estima el nostre Medi Ambient”

domingo, 19 de enero de 2014

La tala d'arbres

Objectius:
    Conèixer les actituds que hem de mostrar respecte el medi natural, a través del joc.
    Prendre consciència de la rellevància que tenen les poblacions darbres a la Naturalesa.
    Reflexionar sobre la tala indiscriminada dels arbres.

Espai: L'activitat es durà a terme al pati de l'escola.

Desenvolupament de l'activitat:

Per a la realització d'aquesta activitat, la mestra portarà els infants a l'espai per dur-la a terme: el pati. Un cop situats en l'espai,  la mestra repartirà els rols: un dels infants serà el guarda forestal i tres més seran els llenyataires, mentre que la resta dels infants seran arbres. Els llenyataires disposaran d'un minut per tocar als arbres, i si ho fan, s'hauran de quedar estirats a terra. Al mateix temps, el guardaboscos podrà anar salvant als arbres caiguts, però aquests no podran aixecar-se en un sol moviment, sinó que ho faran a poc, igual que el procés de creixement dels arbres: primer sasseuran, després es posaran de genolls i finalment saixecaran. Cal afegir, que mentre creixen els nous arbres, podran ser talats de nou.

Un cop ha transcorregut el minut, es farà un recompte dels que s'han talat i dels que s'ha aconseguit deixar créixer. Després es tornarà a fer l'activitat però en aquesta ocasió s'afegirà un nou guarda que realitzarà la mateixa funció que l anteriorment esmentat.
Un cop realitzarà l'activitat, es crearà un diàleg mitjançant preguntes i es farà reflexionar als infants sobre la dinàmica. Alguns exemples de preguntes són les següents:

-    Com us sentíeu quan us talaven?
-    Com us sentíeu quan no us deixaven créixer?
-    Què creieu que passa amb la resta d'organismes que viuen al bosc?


A partir d'aquestes preguntes, es pot donar cabuda a altres en relació amb la temàtica creant un debat en el que hi intervinguin els infants amb les seves idees, pensaments i nocions sobre la tala d'arbres.

No hay comentarios:

Publicar un comentario